AMD, FidelityFX ile NVIDIA’nın DLSS Teknolojisine Rakip Oluyor

AMD, FidelityFX ile NVIDIA’nın DLSS Teknolojisine Rakip Oluyor

AMD, FidelityFX ile NVIDIA’nın DLSS Teknolojisine Rakip Oluyor

AMD, FidelityFX ile NVIDIA’nın DLSS Teknolojisine Rakip Oluyor

AMD, desteklenen oyunlarda performansı ve görüntü kalitesini artırması gereken süper örnekleme tekniği olan FidelityFX Süper Çözünürlük’ün (FSR) 22 Haziran’da piyasaya sürüleceğini duyurdu. Şirket bugün Computex Taipei’de özellik hakkında daha fazla bilgi içeren bir sunum yaptı, ancak bunun ne kadar etkili olacağı hala net değil.

Süper örnekleme, AMD’nin GPU’ları ile rakibi Nvidia’nın GPU’ları arasındaki önemli bir ayrım noktasıdır. Tekniğin Nvidia’nın versiyonu olan DLSS (Derin Öğrenme Süper Örnekleme), görüntüleri gerçek zamanlı olarak daha düşük çözünürlüklerden daha yüksek kalitede yeniden oluşturmak için sinir ağlarını kullanır ve oyunların görüntü kalitesinden ödün vermeden daha yumuşak kare hızlarında çalışmasını sağlar. Nvidia, DLSS’yi 2018’de RTX 20 serisi ile piyasaya sürdü ve o zamandan beri performansı ve desteği artırıyor. 50’den fazla oyun artık DLSS ile çalışıyor ve Nvidia bugün Red Dead Redemption 2 ve Rainbow Six Siege’in bu özelliği aldığını duyurdu.

AMD ilk olarak geçen yıl RX 6000 serisi GPU’ları duyurduğunda süper örnekleme üzerinde çalıştığını söyledi. Şirket, henüz özellik hakkında çok fazla teknik ayrıntı sağlamıyor, ancak açık kaynak olacağını ve bu yıl ondan fazla stüdyo ve motorun destekleyeceğini söylüyor.

FSR, dört ölçekleme düzeyini destekleyecektir. AMD’nin kendi testinde, Godfall’u epik grafik ayarları ve ışın izleme ile bir Radeon RX 6800 XT üzerinde çalıştırırken, performans modu 150 fps’de çalıştı – 49 fps’lik yerel işleme sonucuna göre çok büyük bir artış. Dengeli, kaliteli ve ultra kaliteli modlar sırasıyla 124 fps, 99 fps ve 78 fps sonuçlarına döndü.

FSR açık kaynak olduğundan, DLSS’yi desteklemeyen 10 serisi modeller de dahil olmak üzere Nvidia GPU’larında da çalışır. AMD, GTX 1060’da Godfall için kalite modunda yüzde 41’lik bir performans artışı olduğunu iddia ediyor, örneğin kare hızını 27 fps’den 38 fps’ye yükseltti.

Elbette, şirketlerin kendi kıyaslamaları asla göründüğü gibi değerlendirilmemelidir ve sonuçlar, görüntü kalitesi üzerindeki etkileri kendi gözlerimizle görmeden o kadar da anlamlı olmaz. AMD, FSR’nin pratikte nasıl çalıştığına dair çok fazla kanıt göstermedi.

YORUM YAP

Yorumunuzu giriniz!
Lütfen adınızı buraya girin