Nvidia ve Valve, DLSS’yi Linux’a Getiriyor

Nvidia ve Valve, DLSS’yi Linux’a Getiriyor

Nvidia ve Valve, DLSS’yi Linux’a Getiriyor

Nvidia ve Valve, DLSS’yi Linux’a Getiriyor

Windows oyunlarını çalıştırmak için Valve‘in Proton uyumluluk aracını kullanan Linux oyuncuları gelecekte bir performans yükseltmesi alacaklar: Nvidia, RTX kartlarında bulunan DLSS teknolojisini kullanarak FPS artışlarını sağlamak için Valve ile birlikte çalıştığını duyurdu.

DLSS veya Deep Learning Super Sampling, oyuncuların çok fazla görüntü kalitesinden ödün vermeden daha fazla performans elde etmelerini sağlayan bir teknolojidir. Bunu, oyunu yerel çözünürlükten daha düşük bir çözünürlükte çalıştırarak (örneğin, monitörünüz 4K iken oyunu 1080p’de görüntüleyerek), ancak ardından bazı etkileyici algoritmalar kullanarak görüntüyü doğal çözünürlüğe yükselterek yapar.

Teknoloji, elbette, Linux oyun bilgisayarları olan insanlar için heyecan verici olacak, ancak Valve‘ın elde taşınabilir bir oyun cihazı yarattığına dair söylentileri göz önünde bulundurarak da ilginç. DLSS‘nin yeni nesil Switch’i ağırlık sınıfının çok üstüne çıkarabileceğini ve aynı şeyin bir ton grafik beygir gücüne sahip olmayan, muhtemelen Linux çalıştıran bir el bilgisayarı için de geçerli olacağı savunuldu.

Nvidia, hangi Proton destekli oyunların DLSS alacağının bir listesini yayınlamamış olsa da, aslında şaşırtıcı sayıda aday var. Nvidia‘nın DLSS‘yi destekleyen oyunlar listesini, kullanıcıların Proton kullanırken oyunların ne kadar iyi çalıştığını bildirmesine olanak tanıyan bir site olan ProtonDB aracılığıyla çalıştırmak, DLSS etkin oyunların büyük bir bölümünün zaten Linux‘ta çalıştığını gösteriyor. Bu, 50’den biraz fazla olan yaklaşık 30 oyun.

Bununla birlikte, Nvidia‘nın DLSS listesi tarafından gündeme getirilen ilginç bir soru var – içindeki bazı oyunlar aslında yerel Linux bağlantı noktalarına sahip, ancak görünen o ki bunlar henüz teknoloji için destek almıyor olabilir. Bir Nvidia sözcüsü The Verge‘e yaptığı açıklamada, duyurunun yalnızca Proton ile çalışan Windows oyunlarıyla ilgili olduğunu ve bunun da oyuncuların Windows sürümünü yerel sürüm yerine bir öykünme katmanı aracılığıyla çalıştırarak potansiyel olarak daha iyi performans elde edebileceği garip bir tuhaflığa yol açabileceğini söyledi. Özellik yayınlandığında, durumun gerçekten böyle olup olmadığını gerçekten anlayabileceğiz.

Nvidia, DLSS‘nin Proton’a ne zaman geleceği konusunda bir zaman diliminden bahsetmedi (gerçi Vulkan desteğinin bu ay geleceğini ve DirectX desteğinin sonbaharda geleceğinden bahsetmişti), ancak hala zorlamaya devam ettiğini görmek güzel.

YORUM YAP

Yorumunuzu giriniz!
Lütfen adınızı buraya girin